Rekenen voor groep 1 & 2

Rekenen voor groep 1 & 2

0 beoordeling(en). 0 beoordeling(en).
66,55€
Excl. BTW: 55,00€
Aantal:
-
+
Model: JB703.0
Beschikbaarheid: Op voorraad

Korte omschrijving Rekenen op maat 1
Rekenen op maat 1 richt zich op de belangrijkste vaardigheden die nodig zijn voor het reken-wiskundeonderwijs. Er wordt nauw aangesloten bij de voorbereidende speel-leerprogramma’s. Muiswerk Rekenen op maat 1 is bedoeld voor groep 1 (leerlingen van 4 – 5 jaar) van het basisonderwijs en vergelijkbaar niveau van het speciaal basisonderwijs. 

De reken-wiskunde activiteiten worden veelal in drie gebieden onderverdeeld:
Ordenen en meten: alle activiteiten waarbij kinderen voorwerpen of personen met elkaar vergelijken. Denk aan sorteren, seriëren, vergelijken en meten (wie is de langste; begrippen als lang, kort, dik, dun, voorste, achterste, middelste, zwaar, licht e.d.). Hier zijn diverse oefeningen in het programma van opgenomen.

Getal/hoeveelheidsbegrip: de activiteiten waarbij kinderen hoeveelheden vergelijken, ordenen en structureren en het herkennen en benoemen van de cijfersymbolen. Denk aan: akoestisch tellen, synchroon tellen, resultatief tellen, hoeveelheden vergelijken/ordenen, hoeveelheden verdelen (evenveel, meer, minder, erbij en eraf). In het programma Rekenen op maat 1 ligt een sterk accent op dit gebied, waarbij er een opbouw is van hoeveelheden en getallen t/m 6 naar hoeveelheden en getallen t/m 10 en naar hoeveelheden en getallen t/m 12.

Meetkundige oriëntatie: het wiskundig verwerken van ruimtelijke ervaringen die opgedaan zijn in het alledaagse leven en die met behulp van probleempjes in ons onderwijs bij de kleuters opgeroepen worden. We kennen twee hoofdvormen van meetkundige oriëntatie, t.w. het construeren (bouwen, nabouwen, spiegelen) en het analyseren (het herkennen en benoemen van vormen: driehoek, rechthoek e.d.).

Rekenen op maat 1 voldoet aan alle kerndoelen voor het rekenen en volgt de vaardigheden die kinderen in verschillende jaargroepen op het gebied van rekenen-wiskunde moeten leren: denk aan Cito (het loopt synchroon met de Midden- en Eindtoets van het Cito), SLO (Stichting Leerplan Ontwikkeling) en PPON (Periodieke Peiling Onderwijs Niveau). Ook worden de lijnen gevolgd die in TAL zijn uitgezet (Tussendoelen Annex Leerlijnen).

Het programma bestaat uit 55 oefeningen basisstof. Er zijn 58 uitlegschermen met plaatjes, schema’s en tekst. Alle uitlegschermen worden ook uitgesproken. De leerling werkt met 8 verschillende oefen- en toetsvormen. In totaal zijn in dit lesbestand ruim 1123 variaties van opgaven opgenomen. Voor meer informatie over Rekenen op maat 1: klik hier.

Korte omschrijving Rekenen op maat 2
Rekenen op maat 2 richt zich op de belangrijkste vaardigheden die nodig zijn voor het reken-wiskundeonderwijs. Er wordt nauw aangesloten bij de voorbereidende speel-leerprogramma’s. Muiswerk Rekenen op maat 2 is bedoeld voor groep 2 (leerlingen van 5 – 6 jaar) van het basisonderwijs en vergelijkbaar niveau van het speciaal basisonderwijs. 

De reken-wiskunde activiteiten worden veelal in drie gebieden onderverdeeld:
Ordenen en meten: alle activiteiten waarbij kinderen voorwerpen of personen met elkaar vergelijken. Denk aan sorteren, seriëren, vergelijken en meten (wie is de langste; begrippen als lang, kort, dik, dun, voorste, achterste, middelste, zwaar, licht e.d.). Hier zijn diverse oefeningen in het programma van opgenomen.

Getal/hoeveelheidsbegrip: de activiteiten waarbij kinderen hoeveelheden vergelijken, ordenen en structureren en het herkennen en benoemen van de cijfersymbolen. Denk aan: akoestisch tellen, synchroon tellen, resultatief tellen, hoeveelheden vergelijken/ordenen, hoeveelheden verdelen (evenveel, meer, minder, erbij en eraf). In het programma Rekenen op maat 1 ligt een sterk accent op dit gebied, waarbij er een opbouw is van hoeveelheden en getallen t/m 6 naar hoeveelheden en getallen t/m 10, naar hoeveelheden en getallen t/m 12 en vervolgens naar hoeveelheden en getallen t/m 20.

Meetkundige oriëntatie: het wiskundig verwerken van ruimtelijke ervaringen die opgedaan zijn in het alledaagse leven en die met behulp van probleempjes in ons onderwijs bij de kleuters opgeroepen worden. We kennen twee hoofdvormen van meetkundige oriëntatie, t.w. het construeren (bouwen, nabouwen, spiegelen) en het analyseren (het herkennen en benoemen van vormen: driehoek, rechthoek e.d.).

Rekenen op maat 2 voldoet aan alle kerndoelen voor het rekenen en volgt de vaardigheden die kinderen in verschillende jaargroepen op het gebied van rekenen-wiskunde moeten leren: denk aan Cito (het loopt synchroon met de Midden- en Eindtoets van het Cito), SLO (Stichting Leerplan Ontwikkeling) en PPON (Periodieke Peiling Onderwijs Niveau). Ook worden de lijnen gevolgd die in TAL zijn uitgezet (Tussendoelen Annex Leerlijnen).

Rekenen op maat 2 bestaat uit 62 oefeningen. Er zijn 74 uitlegschermen met plaatjes, schema’s en tekst. Alle uitlegschermen worden ook uitgesproken. De leerling werkt met 8 verschillende oefen- en toetsvormen. In totaal zijn in dit lesbestand ruim 1123 variaties van opgaven opgenomen.Voor meer informatie over Rekenen op maat 2: klik hier.

Met een online account kan op alle soorten PC's gewerkt worden, maar ook op de MAC, de iPad en op andere tablets. De werking van een online-account duurt 2 jaar. Wilt u liever niet online werken, maar met een cd, kijk dan op basisschool-cd's. Onze cd's zijn alleen geschikt voor Windows-pc's.   

Beoordeel

Uw naam:


Uw beoordeling: Note: HTML-code wordt niet vertaald!

Oordeel: Slecht           Goed

Voer onderstaande code in: